Bolje spriječiti nego liječiti - važnost sistematskih pregleda

Dobro je poznata stara poslovica "bolje spriječiti nego liječiti". Ona govori o tome kako je život mnogo jednostavniji i ugodniji ako poduzmemo određene radnje da spriječimo neželjene događaje, umjesto da "gasimo vatru" kada to tih događaja već dođe. Isto vrijedi i za naše zdravlje. Bezbroj je znanstvenih istraživanja kao i ljudskih iskustava pokazalo da je jedan od najvažnijih parametara u tretmanu neke bolesti ili medicinskog stanja faza u kojem se isto dijagnosticira. Ili pojednostavljeno, što se bolest otkrije ranije, prognoza bolesnika je bolja. Osim toga, mnoge bolesti ne samo da su blažeg tijeka ako se otkriju ranije, već se mogu i u potpunosti spriječiti.

Upravo iz navedenog razloga su uvedeni tzv. sistematski pregledi. Sistematski pregled detaljni je preventivni pregled čitavog tijela, kojim se nastoji otkriti bolest u ranom stadiju nastanka. Pritom se uvažavaju karakteristike bolesnika, primjerice spol i dob, te se pretrage u sklopu sistematskog pregleda slažu prema navedenim parametrima. Jasno, muškarac u 20-im godinama i žena u 50-im nisu pod jednakim rizikom obolijevanja, kako od specifičnih bolesti, tako i općenito.

Kako god bilo, sistematski pregledi važan su dio brige svake osobe o vlastitom zdravlju. To su prepoznali i brojni poslodavci, koji svoje zaposlenike šalju na redovite (obično godišnje) preglede. Ipak, u praksi se često vidi da su takvi pregledi neadekvatni po svom opsegu. Primjerice, postoje slučajevi gdje se u sklopu sistematskog pregleda obave samo pretrage krvi i mokraće, što apsolutno nije zadovoljavajuća kvaliteta za preventivnu vrijednost takvog pregleda. Stoga, važno je naći pravog partnera odnosno medicinski tim koji će znati adekvatno procijeniti vaše potrebe i rizike te potom u skladu s time i odrediti spektar pretraga koji odgovaraju upravo vama, a sve kako bi se smanjio rizik da neka bolest ili stanje prođe neprimijećeno.

Potreban vam je sistematski pregled? Poliklinika Anova nudi vam sistematski pregled za žene i muškarce "skrojen" prema vašim potrebama. Kontaktirajte nas i dogovorite svoj termin već danas.

Poslodavac ste i razmišljate o sistematskim paketima za svoje zaposlenike? Obratite nam se s povjerenjem, i uvjerite se u našu kvalitetu i fleksibilnost po izvrsnim cijenama!

652 views0 comments