Specijalne usluge

Kardiokirurgija

Što su srčani zalisci?

Srce ima četiri zaliska - po jedan za svaku šupljinu srca. Zalisci održavaju kretanje krvi kroz srce u pravom smjeru. Mitralni i trikuspidni zalistak nalaze se između pretklijetke (gornje srčane komore) i klijetke (donje srčane komore). Aortni i plućni zalistak nalaze se između klijetki i glavnih krvnih žila koje izlaze iz srca.

Bolest srčanih zalistaka uključuje barem jedan od četiri srčana zaliska koji ne rade ispravno. Svaki zalistak ima listiće koji bi se trebali otvoriti i zatvoriti jednom tijekom svakog otkucaja srca. Ukoliko se ne otvaraju ili ne zatvaraju pravilno ometaju protok krvi kroz srce do tijela. U operaciji srčanih zalistaka, kardiokirurg popravlja ili zamjenjuje oštećeni ili oboljeli srčani zalistak ili zaliske. Vrsta potrebne operacije srčanog zaliska ovisi o različitim čimbenicima, uključujući vašu dob, zdravlje te vrstu i težinu bolesti srčanih zalistaka.

pexels-vidal-balielo-jr-3376790.jpg
pexels-anna-shvets-3844581.jpg

Kada je potrebna operacija?

Operacija srčanih zalistaka provodi se za liječenje bolesti srčanih zalistaka. Postoje dvije osnovne vrste problema sa srčanim zaliscima:

- suženje zaliska što dovodi do otežanog protoka krvi (stenoza)
- curenje ventila/listića zaliska što omogućuje da krv teče unatrag (regurgitacija)

Možda ćete trebati operaciju srčanog zaliska ako imate bolest srčanih zalistaka koja utječe na sposobnost vašeg srca da pumpa krv. Ako nemate znakove ili simptome, ili je vaše stanje blago, vaš liječnik može predložiti redovito praćenje bolesti srčanih zalistaka. Promjene u načinu života i lijekovi mogu pomoći u olakšavanju simptomima. Ponekad liječnici preporučuju operaciju srčanog zaliska čak i za one koji nemaju simptome. Ako trebate operaciju srca zbog nekog drugog stanja, liječnici bi mogli izvršiti popravak ili zamjenu srčanih zalistaka u isto vrijeme.

Kardiokirurg će također procijeniti jeste li kandidat za minimalno invazivnu operaciju srca, te vam izložiti prednosti i rizike svakog postupka. Svakako se savjetuje odabrati medicinski centar koji je obavio velik broj navedenih operacije.

Kako obaviti operaciju srca?

Operacija srca kompleksni je medicinski postupak koji omogućuje osobi koja je izgubila funckiju zalistaka srca normalan daljni život. Međutim, problem su liste čekanja. Nažalost, dio bolesnika nikada ne dočeka operaciju.

Tim Poliklinike Anova u suradnji s našim vanjskim partnerom, jednim od najvećih svjetskih lanaca bolnica Acibadem u Turskoj nudi vam postupak operacije srčanih zalistaka kao i drugih kardiokiruških operacija bez čekanja. Javite nam se! Uslugu upućivanja bolesnika vršimo u potunosti bez ikakve naknade.

pexels-los-muertos-crew-8460099.jpg